6 najlepszych źródeł białka

Każdy kogo interesuje kulturystyka doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że w celu wypracowania odpowiedniej sylwetki, poza specyficznym treningiem, bardzo istotnymi elementami są dobrze dobrana dieta dieta oraz prawidłowa regeneracja. Warto pamiętać, że wszelkiego rodzaju suplementy są tylko dodatkiem i nigdy nie zastąpią prawdziwych posiłków, których odpowiedni dobór gwarantuje nam rozwijanie siły i masy mięśniowej.

Poniżej lista sześciu najbardziej wartościowych pod względem zawartości białka potraw, na które bez wątpienia warto zwrócić uwagę i umieścić je w swoim planie żywieniowym.

1. Białka jaj

Prawdopodobnie nie ma takiego kulturysty, w którego diecie nie znajdowałoby się białko pochodzące z jaj, wynika to głównie z faktu ich wysokiej przyswajalności oraz jakości. Niektórzy zawodnicy potrafią zjeść nawet kilkanaście białek dziennie. Zalecamy jednak zachowanie zdrowego rozsądku i umiaru. Cena za jaja nie jest wysoka, co z pewnością stanowi kolejny atut tego źródła protein.

2. Chudy twaróg

To lekkostrawny, niskokaloryczny produkt charakteryzujący się dużą zawartością białka i bardzo przystępną ceną. Twaróg jest bardzo ceniony przez kulturystów głównie przez dużą zawartość kazeiny, czyli białka które nasz organizm długo trawi, przez co jest idealne do spożywania przed snem.

3. Filet z łososia

Wysoką cenę tego produktu z pewnością rekompensuje nam duża zawartość białka oraz zdrowych tłuszczy. Filet z łososia jest bardzo ceniony i szeroko stosowany przez wielu czołowych kulturystów. Warto uwzględnić ten produkt w swojej diecie.

4. Filet z piersi kurczaka

Prezentowana lista nie była by kompletna bez tej pozycji. Filet z piersi kurczaka jest w zasadzie podstawowym i najczęściej stosowanym przez kulturystów produktem. Jego największe zalety to bardzo przystępna cena, duża ilość białka, prawie zerowa ilość tłuszczu i bardzo dobra przyswajalność.

5. Soczewica

Soczewica to roślina strączkowa, która gwarantuje nam alternatywę dla białka pochodzenia zwierzęcego. Produkt ten poza dużą, prawie 25% zawartością białka, jest również bardzo bogaty w potas i kwas foliowy. Białko to nie jest w pełni wartościowe, gdyż nie zawiera niezbędnych aminokwasów, jednak mimo wszystko warto uwzględnić soczewicę w swojej diecie, zwłaszcza w połączeniu z innymi potrawami, również z uwagi na jej dobry smak.

6. Stek wołowy

A jakże! Jedynym czynnikiem zniechęcającym do częstego stosowania w swojej diecie steku wołowego może być jego cena, sięgająca nawet 40 zł za kilogram mięsa. Warto jednak od czasu do czasu urozmaicić swoją dietę taką potrawą, pamiętając że droga do osiągnięcia sukcesu nie jest prosta i tania. Stek wołowy to bez wątpienia bardzo wartościowy posiłek gwarantujący nam dużą dawkę białka i trochę kreatyny.

Redakcja Pakernia24:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.