Wybór odpowiedniego zapięcia do roweru

Zapięcie do roweru to taka mała-wielka rzecz. Mała, ponieważ jest fizycznie nieduża i bez problemu zmieścisz ją w plecaku, saszetce czy nawet kieszeni. Wielka – ponieważ skutecznie może ochronić Twój rower przed kradzieżą. Zapięcie nie kosztuje dużo, a masz dzięki niemu dużą pewność, że kosztujący nawet kilka tysięcy złotych rower będzie bezpieczny i możesz się od niego spokojnie oddalić. A czym kierować się przy zakupie zapięcia dla siebie? Czy jest tylko jeden rodzaj takiego mechanizmu? Wyjaśniamy – przeczytaj i dowiedz się tego.

Co trzeba wiedzieć o zapięciu do roweru?

Każde zapięcie do roweru ma za zadanie ochronić rower przed kradzieżą. Robi to w prosty sposób – linka przeciągana jest przez szprychy koła i przyczepiana do trwałego obiektu, np. stojaka lub słupka lub łączone jest ze sobą koło i rama. Skąd te różnice? Otóż istnieją cztery odmienne rodzaje zapięć:

  • linka – najprostsze, ale zarazem najmniej skuteczne zabezpieczenie jednośladu; warto stawiać na grube linki, ponieważ im jest ona grubsza, tym ciężej przerwać ją potencjalnemu złodziejowi. Jednak nawet przy najgrubszych jej ochrona jest raczej słaba;
  • U-lock – zapięcie przypominające żeglarską szeklę lub prostą podkowę; jest wykonane zazwyczaj z twardych materiałów, które ciężko zniszczyć bez naprawdę mocnego sprzętu. Dodatkowo posiada zamek, który złodziejowi trudno będzie sforsować;
  • zapięcie składane – daje bardzo wysoką jakość ochrony, a jego działanie to połączenie ze sobą ramy i koła, co uniemożliwia korzystanie z roweru. Po rozłożeniu jest dość duże, jednak zgodnie z nazwą – można je złożyć i wygodnie transportować;
  • łańcuch z zamkiem – ten rodzaj zabezpieczenia jest praktycznie nie do przecięcia bez ciężkiego sprzętu, a zamek szyfrowy daje dodatkowy poziom bezpieczeństwa. Taka ochrona sprawdzi się zwłaszcza w miejscach, gdzie pozostawiasz rower bez dozoru na dłuższy czas.

Który rodzaj zapięcia wybrać? Wszystko zależy od tego, w jakiej sytuacji zostawiasz rower bez opieki. W miejscach, gdzie nie ma dużego ryzyka kradzieży, wystarczy linka lub U-lock. Jednak jeśli np. zostawiasz swój jednoślad przed galerią handlową i wchodzisz do niej na czas dłuższy, potrzebne będzie zapięcie składane lub łańcuch z zamkiem.

Ile kosztuje zapięcie do roweru?

Jak wspomniano wcześniej, zapięcie do roweru nie jest drogim wydatkiem. Nie radzimy jednak nabywać go w supermarkecie. Choć najtańsza linka kosztuje tam nawet kilka złotych, to cena przekłada się na jakość tego akcesorium. Zaoszczędzisz kilkanaście złotych, ryzykując kradzież roweru wartego kilkadziesiąt razy więcej – nie ma to zatem na dłuższą metę w sensu.

Lepiej wybierz solidne zapięcie do roweru. Nie musisz w tym celu nawet ruszać się z domu – znajdziesz je na stronie sklepu Sport Team. Znajdują się tam starannie wyselekcjonowane zapięcia każdego rodzaju i co istotne – w bardzo przystępnych, atrakcyjnych cenach. Dzięki temu nie musisz się wykosztowywać, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim dwóm kółkom. Zobacz i zamów już dzisiaj!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *