30 wartościowych rad od mistrzów kulturystyki

Kompilacja wartościowych porad treningowych od światowych mistrzów kulturystyki, które z pewnością warto poznać i które z pewnością poszerzą naszą wiedzę w zakresie kulturystyki, motywacji i walki z samym sobą.

Bez zbędnego przynudzania, bo będzie konkretnie, zaczynamy!

1 Derik Farnsworth – „Najważniejsza rzecz, na którą należy zwrócić uwagę to cierpliwość. Nikt nie czyni postępów tak szybko, jakby chciał, nawet profesjonaliści z czołówki. Jeżeli dopiero zaczynasz, zapomnij o radach w stylu uzyskanie wspaniałej sylwetki w 60 dni, 90 dni, lub nawet w rok. Budowanie mięśni wymaga sporo czasu, a jeszcze więcej czasu wymaga rozbudowanie słabszych partii w naszym organizmie, tak aby mieć symetryczną sylwetkę.”

2. Jeff Long – w kwestii rozwoju nóg – „Pewnie większość z was nie jest w pełni usatysfakcjonowana wyglądem swoich nóg. To na co chcę zwrócić uwagę to fakt, że musicie trenować je bardzo ciężko, nawet jeżeli sprawia to ból i wzbudza chęć rezygnacji, dopiero wtedy nogi urosną.”

3. Kevin English – „Jeżeli kiedykolwiek natkniesz się na idiotyczny artykuł z nagłówkiem w stylu – Uzyskaj wspaniałe umięśnienie klatki piersiowej w 30 dni, wyśmiej go i wyrzuć. W tej kwestii nie ma drogi na skróty.”

4. Dennis Wolf – w kwestii treningu klatki piersiowej – „To działa na wszystkie partie mięśniowe, naprawdę. Często spotykam się z ludźmi, którzy podczas treningu na siłowni wciąż trenują w ten sam sposób, używając tych samych ciężarów, dzień w dzień, miesiąc w miesiąc, przez co nie czynią żadnych postępów. Mięśnie przyzwyczajają się do różnych metod treningu, dlatego cały czas trzeba je zmieniać. Zmieniajcie dni w których trenujecie dane partie, zmieniajcie ćwiczenia i ilość powtórzeń.”

Dennis Wolf

5. Dorian Yates – „Oczywistą odpowiedzią jest wszechobecne twierdzenie – im więcej tym lepiej, które większość z nas ma w swojej głowie. Zawsze trzeba robić trochę więcej. Jest oczywiście łatwiej włożyć 90% wysiłku w wykonanie trzech lub czterech serii. I nie mówię, że to nieefektywne. Są profesjonaliści, którzy tak trenują i to działa. Jednak moja metoda to robienie jednej serii z ilością powtórzeń do porażki, taki styl jest bardzo wydajny i efektywny.”

dorian yates

6. Cody Montgomery – „PS3, Xbox One, Facebook, Instagram, pisanie do swoich znajomych i tysiącem programów w kablówce, to rzeczy które marnują twój czas w momencie kiedy powinieneś spać. Nastolatkowie potrzebują osiem albo dziewięć godzin snu, a osoby które chcą zostać profesjonalnymi kulturystami potrzebują go jeszcze więcej. Nie można nie spać odpowiedniej ilości czasu i liczyć na regenerację i wzrost mięśni. To tak nie działa.”

7. Branch Warren – „Trenuję z dwóch powodów. Po pierwsze, uwielbiam trenować, a po drugie chcę wygrać. Nie możesz zwyciężyć jeżeli nie dajesz z siebie sto procent.”

Branch Warren

8. Evan Centopani – w kwestii treningu pleców – „Maszyny są dobre w kwestii dopracowania szczegółów oraz w trakcie treningów przed zawodami, jednak to co naprawdę buduje mięśnie to wolne ciężary. Gryfy, sztangi i martwy ciąg to są fundamenty dobrych pleców.”

9. Adorthus Cherry – „Kiedy nie trenowałem i sporo jadłem, bałem się, że mój syn dorośnie nie znając mnie. Jednak czasami trzeba zejść na dno, żeby się odbić na szczyt.”

10. Cedric McMillan – „Osiąganie stopniowych, stabilnych przyrostów, zamiast wielkich skoków, wymaga sporej kreatywności. Nie możesz bać się próbować nowych rzeczy na siłowni. Zwłaszcza jeżeli ciągle robisz to samo, a sylwetka, którą widzisz w lustrze nie zadowala cię.”

cedric mc millan

11. Roelly Winklaar – „Barki to jeden z tych obszarów mięśniowych, których prawie nigdy nie da się zanadto rozwinąć. Im są lepiej wyrzeźbione i ukształtowane, tym lepiej wygląda cała twoja sylwetka. Nigdy nie przestanę katować moich barków ogromnym wysiłkiem i intensywnością.”

roelly winklaar 2018

12. Flex Lewis – „Nie mam zamiaru dojść do końca swojej drogi z myślą czy naprawdę dałem z siebie wszystko, czy to było maksimum moich możliwości. Nie mógłbym z tym żyć.”

13. Morgan Aste – „Twoje ciało to dzieło sztuki, które cały czas jest w trakcie tworzenia. To niekończące się dążenie do polepszania swojej sylwetki i symetrii, eliminując słabe punkty.”

14. Kevin Jordan – „Marze o tym by zmierzyć się na scenie z moimi idolami, których podziwiałem od lat na okładkach magazynów, jednak nie chcę przechodzić na zawodowstwo do póki nie będę wystarczająco dobry by zwyciężyć.”

15. Dorian Yates – „Wszyscy są na tej samej pozycji, poza osobą z najlepszymi genami, która zawsze będzie miała najlepszą sylwetkę.”

16. Jon De La Rosa – „Pewnego dnia chcę być Mr. Olympia. Osiągnięcie tego nie polega na pokonaniu Phila Heatha. Osiągnięcie tego to bycie odpowiednio dobrym aby zasłużyć na ten tytuł.”

17. Dennis Wolf – „Najlepsza ilość powtórzeń, w przypadku ćwiczeń na barki, to 10 – 12 powtórzeń. Jeżeli jesteś w stanie zrobić więcej, powinieneś delikatnie zwiększyć ciężar. Wymaga trochę pracy znalezienie odpowiedniego balansu, jednak w ten sposób osiągamy najlepsze rezultaty.”

18. Victor Martinez – „Nie możesz się ograniczać, bo ograniczysz swoje postępy.”

victor martinez

19. Branch Warren – „Ciężko jest zatrzymać człowieka, który nie zna znaczenia słowa rezygnacja.”

20. Dorian Yates – „Zawsze byłem niezależnym myślicielem, który kwestionował rzeczywistość, zamiast się jej podporządkowywać, zamiast akceptować to co czytam i co mi mówią ludzie. Takie podejście jest dobre, należy uczyć się na własnych doświadczeniach i samemu sprawdzać co jest dla nas dobre. W przeciwnym wypadku, inni kierują twoim życiem.”

21. Steve Kuclo – „Wielu trenujących używa dużych ciężarów, ponieważ uważa, że dzięki nim rosną mięśnie. Nie rozumieją jak istotne jest osiąganie największej pompy jak to tylko możliwe.”

22. Evan Centopani – „Rób to w ciężki i właściwy sposób, wtedy będziesz rósł.”

23. Cedric McMillan – „Nigdy nawet nie myśl, że nie możesz czegoś osiągnąć. Cały czas naciskaj i idź do przodu, dawaj z siebie wszystko. Nawet jeżeli nie osiągniesz upragnionego celu, staniesz się lepszą osobą.”

24. Essa Obaid – „Chcę być najlepszym kulturystą, jakim tylko mogę. Aby to osiągnąć muszę pokonać najlepszych zawodników. To znaczy profesjonalistów IFBB, ludzi którzy walczą na scenie Arnold Classic i Mr. Olympia. Nie chce zgarniać małych rybek, chce pokonać rekiny.”

25. Branch Warren – „Nigdy nie został bym profesjonalistą trenując jak przeciętny kulturysta.”

26. Dexter Jackson – „Nie ma wystarczającego nacisku na stosowanie ciężkich hantli, zwłaszcza wśród młodych zawodników, którzy najbardziej ich potrzebują. Zmierzam do tego, że hantle budują mięśnie.”

27. Jay Cutler – „Otwarty umysł i ciągła nauka, co jest dla mnie najlepsze, są tym co sprawia, że jestem lepszym kulturystą, niż byłem 10, 15 lat temu.”

jay cutler

28. Victor Martinez – „Co będzie lepsze dla mojej sylwetki tym razem? Wszystko.”

29. Abbas Khatami – „Jeżeli nie lubię cię z jakiegoś powodu, nie będę siedział obok ciebie i udawał twojego najlepszego przyjaciela. Nie zrozum mnie źle, trzymam się z wieloma ludźmi, poza kłamcami. Zawsze najbardziej denerwowało mnie, gdy ktoś kłamie prosto w twarz.”

30. Dorian Yates – „Uśmiechanie się na zdjęciach robionych podczas treningu jest dla mnie niedorzeczne. Trening to ból i wysiłek. Dlaczego do kur… miałbym się uśmiechać?”

Jak to się mówi, jak uczyć się to od najlepszych! Mam nadzieję, że powyższe porady mistrzów kulturystyki na coś Ci się przydadzą, powodzenia! 🙂

Redaktor Pakernia24: Tobiasz Moś

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *