10 sposobów aby szybko spalić 100 kalorii

Dla wielu osób, które każdego dnia mają praktycznie zapełniony grafik od rana do wieczora takie dziesięć szybkich metod, na spalenie 100 kalorii w dowolnym miejscu, może okazać się świetnym rozwiązaniem i pomóc w utrzymaniu właściwej formy. Być może wiele z tych czynności wykonywaliście, nie zdając sobie sprawy, jakie korzyści przynoszą poza ich głównym zastosowaniem. Od dziś bądź bardziej świadom i spalaj kalorie zupełnie przy okazji wydłużając nieco w czasie swoje codzienne obowiązki. Z resztą, sprawdźcie sami!

1. Wejdź po schodach

15 minut wchodzenia po schodach standardowo spala około 140 kalorii. W związku z tym, zamiast wybierać windę, nastaw stoper na 15 minut i maszeruj w górę i w dół. Zgadza się – będziesz wyglądać trochę dziwnie. No, może na nieco zapracowanego… Jednak taka aktywność pozwoli spalić trochę kalorii, przy okazji zaangażuje do pracy mięśnie łydek oraz ud!

2. Pracuj w ogródku

Zbliża się wiosna, więc metoda jak znalazł. Powyrywaj chwasty, przekop rośliny, pracuj w ogródku przez około 10 minut, a bez problemu spalisz 100 kalorii. Oczywiście należy zachować odpowiednie, dynamiczne tempo pracy. Łącz przyjemne z pożytecznym, Twoje ciało Ci to wynagrodzi.

3. Umyj podłogę

Wystarczy 20 minut mycia podłogi, aby spalić 100 kalorii. Osoby zaawansowane mogą łączyć tę technikę z 30 minutowym odkurzaniem, dzięki czemu spalą aż 200 kalorii. Powiedz to swojej żonie!

Zobacz także pozostałe metody skutecznego spalania kalorii:

4. Zrób zakupy

Jeżeli już wspominamy żony… 38 minut aktywnych zakupów, zagwarantuje nam spalenie 100 kalorii. Tak więc wypełnij kieszenie pieniędzmi i wybierz się na zakupy razem ze swoim partnerem, z pewnością spalisz sporo kalorii…

Jeżeli nie masz ochoty na zakupy w realnym świecie możesz zrobić je w Internecie, sprawdź opinie o firmach i usługach w Internecie, gdzie znajdziesz np. listę 9 najlepszych sklepów online w tym AliExpress, które oferują rabaty oraz bonusy. Dzięki temu „spalisz” mniej pieniędzy ze swojego portfela, zaoszczędzisz i kupisz okazyjnie m.in. sprzęt do ćwiczeń, dzięki któremu spalisz jeszcze więcej kalorii!

5. Spróbuj kalisteniki

Kalistenika to aktywność fizyczna oparta o ćwiczenia z ciężarem własnego ciała, czyli można taki trening wykonywać praktycznie wszędzie. Następujący zestaw pozwoli Ci spalić 100 kalorii w 6 minut:
1. Przysiady – 60 sekund
2. Wykroki – 60 sekund
3. Pajacyki – 60 sekund
4. Padnij, powstań – 60 sekund
5. Pompki – 60 sekund

6. Pływaj

Jeżeli latem wylegujesz się nad jeziorem lub morzem,  idź popływać. W zimniejsze dni polecamy basen. Wystarczy 12 minut pływania, aby spalić 100 kalorii, poza tym jest to doskonały trening ogólnorozwojowy.

7. Odkurzaj

Brzmi komicznie, ale kogo to obchodzi. Zwolnij sprzątaczkę z biura lub domu, ponieważ wystarczy 30 minut odkurzania, aby zagwarantować sobie spalenie 100 kalorii. Bez wątpienia dodatkowym atutem jest fakt posiadania wysprzątanego mieszkania.

8. Idź na kręgle

Czas taki sam jak w przypadku odkurzania, przyjemność z pewnością o wiele większa (chociaż z drugiej strony to kwestia gustu). W każdym razie, 30 minut gry w kręgle pomoże Ci spalić 100 kalorii.

9. Tańcz

Dwadzieścia minut tańca spowoduje, że spalimy 100 kalorii świetnie się bawiąc. Uwaga: nie łączyć z alkoholem, który w większości przypadków jest prawdziwą bombą kaloryczną i nie jest sprzymierzeńcem dla odchudzających się…

10. Biegnij

Pięć do siedmiu minut biegu pozwoli Ci spalić 100 kalorii, podczas gdy zwykły marsz na bieżni zajmie co najmniej dwa razy dłużej, aby osiągnąć taki sam rezultat. Zatem, jeżeli zależy Ci na czasie – wybór jest oczywisty.

Katarzyna P.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *