Masz krótki biceps? Sposoby na „wydłużenie” bicepsów

„Krótki biceps” to nic innego jak krótki przyczep bicepsów, jest to bolączka wielu osób trenujących na siłowni, krótki biceps w wielkim stopniu jest uwarunkowany genetycznie, jednak istnieje kilka sposobów aby „wydłużyć nasz biceps”.

Im pełniejszy brzusiec mięśniowy, tym większy potencjał do rozrostu, jeżeli posiadasz tzw. „krótki biceps”, może być to nieco utrudnione, jednak to nic straconego, w wielu sytuacjach może być to twój atut. Być może będziesz potrzebował włożyć więcej pracy w rozbudowę swoich bicepsów, jednak efekt końcowy może być piorunujący!

Wiele kulturystów posiada krótki biceps, jednak potrafią trenować w taki sposób, że z tego drobnego mankamentu wychodzi ogromny atut! Dzięki krótkim bicepsom, można uzyskać unikalny wierzchołek, który wyróżni nas spośród pozostałych zawodników.

krótki biceps arnold

Biceps inaczej mięsień dwugłowy ramienia, składa się z dwóch głów, głowy długiej oraz głowy krótkiej. Istnieją genetyczne wybryki natury, które posiadają cztery lub sześć głów bicepsa, jednak są to wyjątki…

Uginanie młotkowe z hantlami

Uginanie z hantlami w chwycie młotkowym to doskonałe ćwiczenie rozciągające nasz biceps, które świetnie rozwija mięsień ramienny. Wykonujemy zgięcie łokcia w pozycji neutralnej, bez supinacji nadgarstka. Ćwiczenie to może przypominać wbijanie gwoździ młotkiem.

Odpowiednikami tego ćwiczenia są:

  1. Uginanie ramion ze sztangą chwytem neutralnym
  2. Uginanie ramion z linkami wyciągu dolnego
  3. Uginanie ramion ze sztangą nachwytem

Pełny zakres ruchu, prawidłowa technika!

Podczas ćwiczeń na biceps, stosuj pełny zakres ruchu aby jak najlepiej rozciągnąć swój biceps, nie wykonuj połowicznych powtórzeń, dostosuj taki ciężar, żebyś mógł wykonywać ćwiczenie w pełni technicznie.

Wiele osób stosuje zbyt duże obciążenie, przez co „kuleje” prawidłowa technika i tracimy czucie mięśniowe, które jest kluczowe do prawidłowego rozwoju mięśni bicepsów.

długi biceps sergio oliva
„Długi biceps” Sergio Oliva

Jak widzisz krótki biceps to nie koniec Świata, w wielu przypadkach może być nawet sporym atutem. Powyższe sposoby pozwolą zniwelować przerwę między bicepsem a przedramieniem. Czym lepiej rozbudujesz mięsień przedramienia i bicepsów, tym efekt wizualny będzie lepszy. Powodzenia!

Redaktor Pakernia24: Tobiasz Ozdoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *