Trening na plecy, ćwiczenia na plecy | Atlas Ćwiczeń

Atlas Ćwiczeń trening pleców, ćwiczenia na plecy

trening plecy

Mięśnie człowieka – czy trenujesz wszystkie ? Mały atlas ćwiczeń cz. 5

W części piątej zajmiemy się największą partią mięśniową – mięśniami pleców. Plecy złożone są z szeregu większych i mniejszych mięśni – prostowniki grzbietu, najszerszy grzbietu, obły większy i mniejszy, czworoboczny (składający się z górnej, środkowej i dolnej części), równoległoboczny, dźwigacz łopatki oraz podgrzebieniowy.

Wspomniane wcześniej mięśnie wspomagają stabilizacje naszej sylwetki (to byśmy stali pionowo). Jak większość mięśni potrzebują one wszechstronnego rozwoju pod każdym kątem.

Czas potrzebny do pełnej regeneracji mięśni pleców:

– przy niskiej intensywności treningu-2-3dni,
– przy średniej intensywności-4-5 dni,
– przy wysokiej intensywności-6-7 dni.

Kilka ćwiczeń rozwijające mięśnie pleców:

1) Podciąganie na drążku (najszersze grzbietu, obłe mniejsze, obłe większe, podgrzebieniowe)
2) Wiosłowanie sztangą w opadzie (najszersze grzbietu, obłe mniejsze, obłe większe, podgrzebieniowe, czworoboczne, mięśnie równoległoboczne)
3) „Dzień dobry” (prostowniki grzbietu)
4) Martwy ciąg (prostowniki grzbietu, najszersze grzbietu)
5) Wznosy barków (dźwigacze łopatki, mięsnie czworoboczne grzbietu, równoległoboczne)

UWAGA ! Wkrótce te i inne ćwiczenia zobaczycie w specjalnie dla was tworzonym ATLASIE ĆWICZEŃ !

 

Redaktor Pakernia24: Tomasz Woliński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.