Wiosłowanie sztangą prawidłowe wykonywanie ćwiczenia

Wiosłowanie sztangą

wiosłowanie sztangą

Wiosłowanie sztangą – jest to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń złożonych na mięśnie pleców. Podczas wykonywania ćwiczenia zaangażowane są wszystkie mięśnie pleców: obły mniejszy, podgrzebieniowy, obły większy, czworoboczny oraz najszerszy grzbietu. Podczas wiosłowania pracują również mięśnie przedramion oraz piersiowy i tylni akton barków.

Sztangę możemy chwytać podchwytem bądź nachwytem. Jaka jest różnica? Nachwyt angażuje bardziej najszersze mięśnie grzbietu, podchwyt skupia dużą uwagę na bicepsach. Analogicznie szeroko rozstawione ręce angażują najszersze mięsnie pleców zaś wąsko złapana sztanga ich środkową część. Dzięki tym różnym kombinacją śmiało możemy stwierdzić że ćwiczenie to jest dla każdego, ponieważ angażuje wszystkie mięśnie pleców w zależności od rodzaju chwytu.

Uwaga: wiosłowanie można wykonywać również sztangą łamaną bądź z hantlami w oparciu o ławkę prostą.

 

Jak wykonywać wiosłowanie sztangą

1) Chwyć sztangę podchwytem lub nachwytem. (nachwyt bardziej angażuje najszersze grzbietu)
2) Nogi rozstaw na szerokość barków.
3) Unieś sztangę z podłoża, pochyl się zachowując proste plecy, (nie rób kociego grzbietu).
4) Lekko ugnij kolana dla lepszej stabilizacji ćwiczenia,
5) Zachowaj kąt rozwarty około 110 stopni stosunek nogi – tułów. (patrz obrazek)
6) Weź wdech i zacznij wiosłować sztangą, w górę aż do momentu dotknięcia brzucha,
7) Wydech i powoli opuszczamy sztangę.

Wiosłowanie sztangą filmik

Autor redaktor Pakernia24: Walczak Sebastian

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.