Skakanka efekty i ćwiczenia podczas zabawy

Ćwiczenia ze skakanką

ćwiczenia ze skakanka

Skakanka efekty oraz ćwiczenia. Kiedy słyszymy słowo skakanka gdzieś głęboko w nas zakorzeniona jest radość, ponieważ ten przedmiot towarzyszył każdej z nas podczas podwórkowych zabaw z koleżankami. Miło powspominać po wielu latach jak wspaniale było skakać i grać w różne gry z nią związane. Pomimo tego iż masz już kilka bądź kilkanaście lat więcej, skakanka nadal może być rzeczą która przywoła uśmiech na twojej twarzy 🙂

Skakanka efekty

Efekty ze skakania na skakance są niesamowite! już po dwóch tygodniach ćwiczeń widoczne są bardzo wielkie efekty, które bardzo motywują do dalszego działania. Jak wiadomo kiedy widzimy że wyglądamy i czujemy się lepiej, sięgamy po coś częściej i intensywniej, pragniemy tego ”szczęscia coraz więcej” aż tu nagle nasze ciało w lustrze mówi, wow … świetnie wyglądasz… ale laska… 😉 Oto lista efektów które możemy uzyskać za pomocą skakanki.

1) Ujędrnienie nóg,
2) Spalenie tkanki tłuszczowej z brzucha,
3) Wysmuklenie ramion oraz całej sylwetki,
4) Zwiększona koncentracja psychoruchowa,
5) Poprawiona koordynacja ruchowa,
6) Zwiększona kondycja oraz wytrzymałość naszego organizmu,
7) Poprawa humoru i radość niczym dziecko 🙂

O skakance słów kilka

skakanka efekty kobieta

Skakanka to przyjaciel kobiet które pragną zrzucić zbędne kilogramy i ujędrnić ciało, dlaczego? Ponieważ 1 godzina skakania to nawet 800 kalorii w dół!, dokładnie tak 800 kalorii … w ten sposób spalimy niemalże cały obiad.

Na początku jednak bywa trudno … Niestety nie ma nic za darmo, skakanka to świetny sposób na idealną sylwetkę, jednakże wymaga to od nas wiele samodyscypliny, determinacji oraz siły ! Ile razy zaczynałaś chodzić na siłownię i po paru dniach zrezygnowałaś ? Dokładnie tak, wiele razy. Jednak ze skakanką może być nieco inaczej, dlatego że skakankę od zwykłych ćwiczeń na siłowni odróżnia jedna rzecz, dobre wspomnienia z dzieciństwa oraz świetna zabawa, w którą możemy się wkręcić jeśli tylko oddamy w to trochę serca i wyobraźni.

Możemy wyobrazić Sobie że cofnęliśmy się w przeszłość i jesteśmy małą dziewczynką sprzed lat, i udajemy że spędzamy czas z koleżankami, wtedy wszystko było proste, mogliśmy skakać nawet parę godzin i nie stanowiło to dla nas problemu :), dlaczego teraz miałoby być inaczej 🙂 ? Aby nie wpaść w monotonię musisz koniecznie zapoznać się z filmikiem który zaprezentujemy na końcu artykułu oraz z ćwiczeniami ze skakanką. Jeżeli zadbasz o różnorodność ćwiczeń nie popadniesz w monotonię i rutynę to pozwoli wytrwać Ci tylko tyle, ile będziesz chciała !

Skakać może każdy, jeden lepiej, drugi gorzej 😉 …

Przed rozpoczęciem musimy jednak kupić skakankę, tak na prawdę każda która spełnia wymóg długości (kiedy staniesz na jej środku musi sięgać Ci do pach) będzie dobra, jednak warto zainwestować parę złotych więcej i kupić taką z wygodnymi rączkami, istnieją również skakanki z gadżetami, np. z licznikiem obrotów skakanki które zrobiliśmy skacząc. Jednak warto zapoznać się z przeciwwskazaniami do tego typu aktywności fizycznej.

Przeciwwskazania do ćwiczenia ze skakanką: problemy ze stawami, altretyzm, zaburzenia psychoruchowe, nadciśnienie bądź mocne skrzywienia kręgosłupa, powinnaś skonsultować się z lekarzem rodzinnym.

5 cennych rad przed skakaniem od redakcji

1) Dobierz wygodne obuwie oraz lekkie ubranie które nie będzie krępować twoich ruchów,
2) Postaraj się znaleźć w miarę miękkie podłoże, w trosce o twoje stawy,
3) Ćwicz regularnie tylko wtedy otrzymasz to czego oczekujesz od skakanki – czyli idealnej sylwetki,
4) Kup taką skakankę aby sięgała Ci do pach kiedy staniesz na jej środku stopą,
5) Baw się podczas wykonywania ćwiczeń, tylko wtedy wytrwasz w codziennych treningach, nie popadniesz w monotonię i nie rzucisz skakanki w kąt po dwóch dniach.

 

Ćwiczenia ze skakanką

Ćwiczeń ze skakanką jest cała masa, wiele z nich zależy tylko od twojej własnej wyobraźni oraz inicjatywy, poniżej wypiszę kilka podstawowych, dla ciekawskich – w filmiku znajdziecie ich wiele, wiele więcej…

1) Skoki na jednej nodze i drugiej na przemian,
2) Ósemki czyli krzyżowanie linek przed sobą,
3) Skoki najwyżej jak się da,
4) Przeplatanie nóg podczas wykonywania ćwiczenia.

Trening ze skakanką angażuje wszystkie mięśnie (zaczynając od ramion, przez klatkę kończąc na nogach). Krew zaczyna szybciej krążyć, a umysł zaczyna się wyciszać. Należy pamiętać jednak o dobraniu odpowiedniej długości naszego sprzętu. Idealna to taka, która sięga nam do pach wówczas gdy staniemy na jej środku.

Skoki, wiadomo – są strasznie męczące. Jeśli jesteś początkującym, to musisz uzbroić się w cierpliwość, oraz silną wolę. Na początku zawsze bywa trudno, budowanie formy wymaga czasu, jak ze wszystkim, a zwłaszcza w formach treningu kondycyjnego. Najlepiej liczbę skoków, czy też limit czasowy należy zwiększać powoli i z rozwagą, proporcjonalnie do naszych możliwości. Są różne możliwości – skacz do utraty tchu, później odpoczynek 1-3 minuty i powtórzenie cyklu 4-8 minut. Kolejnym wariantem jest skakanie przez 30 sekund, odpoczynek przez 15 s i ten cykl powtórzyć 10-15 razy. Nawet 2 tygodnie ćwiczeń pomoże poprawić nasza wydolność.

Warto zacząć w wolnym tempie, skacząc z nogi na nogę, później obunóż. Gdy już do perfekcji opanujemy te techniki, można urozmaicać nasz trening kolejnymi wersjami. Możliwości jest wiele, skakanka jest o tyle uniwersalnym sprzętem, że można ćwiczyć w domu, na świeżym powietrzu, czy też na sali.

Filmik jak wykorzystać wszystkie możliwości skakanki

Jeżeli widzisz już efekty skakania podziel się nimi w komentarzach ! 🙂 Pozdro.

Redaktor Pakernia24.pl – Walczak Sebastian

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *