Posiłek przedtreningowy – co jeść przed treningiem

Posiłek przedtreningowy co jeść ?

posiłek przedtreningowy

Posiłek przedtreningowy – Sporo osób zadaje sobie pytanie co warto jeść przed treningiem, by mieć energię i jednocześnie nie być zbyt pełnym i ociężałym. Przed treningiem należy spożywać węglowodany, które dostarczą nam potrzebnej do treningu energii. Cukry proste, złożone i sacharydy są głównym źródłem energii w diecie. Jednak jak już wspomniałem, by nie być pełnym, posiłek przed treningowy trzeba zjeść w okolicach 2 godzin przed zaplanowanym wysiłkiem fizycznym. Wtedy wartości odżywcze zostaną zaadoptowane i przygotują nasz organizm do intensywnego treningu.

Spożywanie posiłków bezpośrednio przed treningiem, grozi zbyt szybkim zmęczeniem spowodowanym przez hipoglikemię (spowodowaną przez wydzielanie insuliny przez trzustkę). Węglowodany złożone są najlepszym źródłem energii, a znajdziemy je w produktach takich jak kasze, makarony, płatki zbożowe, pieczywo, owoce i soki. Oprócz cukrów, ważnym składnikiem jest białko, niezbędne do utrzymania i rozbudowania masy mięśniowej. Wysiłek fizyczny zwiększa zapotrzebowanie na ten element, więc koniecznie jest dostarczanie go do organizmu. Produktami bogatymi w białko są przede wszystkim produkty mleczne takie jak twarogi, mleko, sery, chude mięso, jogurty, ryby i jaja. Przed treningiem nie zaleca się spożywać ciężkostrawnych potraw, czyli posiłków smażonych na głębokim tłuszczu, takich jak frytki, smażone kotlety. Mogą one powodować zaparcia, gazy i problemy gastryczne. Poniżej przedstawimy wam kilka propozycji posiłków przed treningowych:

– jajecznica
– chleb razowy, szynka z indyka, pomidor
– musli z jogurtem naturalnym, czy mlekiem
– brązowy ryz z jogurtem

 

Redaktor Pakernia24: Tomasz Woliński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *