Te ćwiczenia na płaski brzuch nie wymagają specjalistycznego sprzętu i treningów na siłowni

płaski brzuch bez sprzętu

Wiele osób zastanawia się, jakie ćwiczenia na brzuch dadzą dobre efekty. Płaski, umięśniony brzuch jest celem wielu osób. Niewielu jednak wie, jak ćwiczyć, by osiągnąć zamierzony cel. Poznaj efektywne ćwiczenia na brzuch i ciesz się widocznymi zmianami sylwetki. Co istotne, do przeprowadzenia skutecznego treningu nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu dostępnego tylko na siłowni.

Czy można poradzić sobie z nadwagą?

Wiele osób godzi się ze swoją nadwagą czy otyłością, gdyż są przekonane, że to problem nie do rozwiązania. Niewątpliwie jednak uzyskanie płaskiego brzucha wcale nie musi być trudne.

Nadwaga i otyłość to problem, z którym boryka się już niemalże 2/3 polskiego społeczeństwa. Przez siedzący tryb życia, złe nawyki żywieniowe oraz stres, coraz więcej osób doświadcza odkładania tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Mówimy wtedy o otyłości centralnej (lub typu jabłko). Objawy tego patologicznego stanu na pierwszy rzut oka są zazwyczaj bagatelizowane. Jednakże do czasu.

Momentem zwrotnym rozwoju nadmiernej masy tłuszczowej jest pojawienie się oponki na brzuchu. Stan nie tyle, co groźny, to przede wszystkim nieestetyczny, a szczególnie dla kobiet. Rozwiązanie tego problemu nie jest trudne. Najważniejsza będzie tutaj konsekwencja i sprawność w działaniu. Połączenie dobrze zbilansowanego modelu żywienia i planu ćwiczeń pozwoli Ci pozbyć się „brzucha” szybciej niż myślisz”. – zdradza nam specjalista w zakresie dietetyki, Michał Wrzosek.

Jakie ćwiczenia na brzuch dadzą widoczne efekty?

Jeżeli pierwsze, o czym pomyślałeś, to zwykłe brzuszki, niestety mocno się rozczarujesz. Choć są one ćwiczeniem, które ma wpływ na wygląd brzucha, to zdecydowanie nie znajdują się w czołówce najbardziej efektywnych. Jak zatem powinien wyglądać skuteczny, domowy trening?

Zacznijmy od tego, że ćwiczenia na płaski brzuch trzeba wykonywać regularnie, 3-4 razy w tygodniu. W przeciwnym wypadku nie zobaczymy efektów. Istotny jest również poziom posiadanej tkanki tłuszczowej. Jeżeli na brzuchu mamy tzw. oponkę, to znajdujące się pod nią mięśnie, nie będą widoczne.

Ćwicząc w domu, możesz wybrać gotowy zestaw ćwiczeń na płaski brzuch, np. z jakiejś aplikacji. Możesz też stworzyć taki zestaw samemu, łącząc wybrane przez siebie ćwiczenia lub skorzystać z ćwiczeń na brzuch polecanych przez Michała Wrzoska. Pamiętaj jednak, że bardziej liczy się jakość, a nie ilość wykonanych powtórzeń. Trenując, skup się na tym, żeby każde ćwiczenie wykonać perfekcyjnie.

Proste ćwiczenia na brzuch, takie jak deska, rowerek, przysiady, czy nożyce, wzmacniają mięśnie brzucha i poprawiają jego wygląd. Warto dodać do nich: przyciąganie kolan do klatki piersiowej, spięcia z podnoszeniem wyprostowanych rąk i nóg oraz brzuszki. Te ostatnie robimy na zasadzie unoszenia klatki piersiowej – nie ma sensu podnosić się do siadu. Nie poprawi to efektywności ćwiczenia, tylko niepotrzebnie obciąży kręgosłup.

Płaski brzuch – cardio, dieta i ukierunkowany trening

Aby uzyskać dobre efekty, wykonuj 2-3 serie każdego ćwiczenia. Na początku rób 10-15 powtórzeń. Potem stopniowo zwiększaj ich ilość, dostosowując ją do aktualnego stopnia wytrenowania. Trening brzucha nie musi być długi, wystarczy 15 minut, trzy razy w tygodniu.

Pamiętaj jednak, że ćwiczenia na brzuch to nie wszystko. Służą one wzmocnieniu i uwidocznieniu mięśni, a nie spalaniu tkanki tłuszczowej. Jeśli więc zależy ci na pięknym, płaskim brzuchu, połącz wspomniane wyżej ćwiczenia z treningiem cardio (dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy). Możesz biegać, jeździć na rolkach lub rowerze, skakać na skakance, czy też maszerować.

Na koniec – nie zapominaj o zdrowym odżywianiu się. Pomoże ci to w utrzymaniu optymalnej masy ciała, a co za tym idzie, uzyskaniu płaskiego brzucha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *