Dieta Sirt – Schudnij jak Adele

dieta sirt

Niewątpliwie metamorfoza Adele może robić ogromne wrażenie. W końcu brytyjska piosenkarka schudła około 45 kilogramów. Stosowała w tym celu plan żywieniowy zwany jako dieta Sirt. Co to takiego?

Niewątpliwie metamorfoza Adele może robić ogromne wrażenie. W końcu brytyjska piosenkarka schudła około 45 kilogramów. Stosowała w tym celu plan żywieniowy zwany jako dieta Sirt. Co to takiego?

Dieta Sirt jest rygorystycznym modelem żywienia. Przede wszystkim w pierwszych dniach sprawdza on siłę charakteru i konsekwencję w dążeniu do celu danej osoby. Po trzech tygodniach stosowania tego programu dietetycznego można zgubić sporo nadprogramowych kilogramów i przy okazji uzyskać widoczny efekt odmłodzenia.

Dietę Sirt opracowali Aidan Goggins oraz Glen Matten z Uniwersytetu w Surrey. Opiera się ona na sirtuinach uznawanych za tzw. geny długowieczności. Sirtuiny są białkami, a więc enzymami o właściwościach ochrony komórek ciała przed stanami zapalnymi. Tym samym chronią je przed wczesnym starzeniem się i różnego typu stanami chorobowymi. Dodatkowo wpływają korzystnie na procesy metaboliczne i pozwalają na budowę tkanki mięśniowej, redukując tkankę tłuszczową. Z tego powodu jadłospis przy diecie Sirt powinien być obfity w warzywa i owoce bogate w polifenole, a więc przeciwutleniacze, które aktywują wspomniane sirtuiny.

Generalnie i tak warto włączyć do swojego menu produkty o wysokiej zawartości polifenoli. Są to przede wszystkim kawa, zielona herbata, kakao, gorzka czekolada o zawartości minimum 85% kakao, papryczka chili, kapary, oliwa z oliwek, natka pietruszki, rukola, jarmuż, seler naciowy, płatki owsiane, kasza gryczana, daktyle,soja, jabłka, orzechy włoskie, truskawki, czerwona cykoria, kurkuma czy czerwona cebula.

Dla większości osób zdecydowanie najtrudniejsze są trzy pierwsze dni diety Sirt. W tym czasie nie powinno się przekraczać 1000 kcal na dobę. Potem, od dnia czwartego do siódmego spożywać można maksymalnie 1500 kcal. Od dnia ósmego takich wytycznych dotyczących kaloryczności już nie ma. Twórcy diety Sirt uważają bowiem, że znaczenia nie ma tyle kaloryczność, ale skuteczność danego modelu żywienia. Poza wymienionymi wyżej produktami spożywczymi, w diecie Sirt należy zrezygnować z żywotności mocno przetworzonej, jedzenia typu fast food, słodyczy, kostek rosołowych, gotowych dań, produktów z proszku, białego pieczywa czy innych produktów spożywczych, które zawierają białą mąkę.

W przypadku kilku pierwszych dni diety Sirt zaleca się wypicie aż trzech porcji zielonych soków przygotowanych z zielonej herbaty, cytryny, rukoli, jarmużu, selera naciowego czy pietruszki. Dodatkowo trzeba zjeść też jeden posiłek oparty na składnikach obfitych w polifenole. W przypadku dni od czwartego do siódmego dwa razy dziennie należy wypić koktajl i dwa razy zjeść posiłek, też oparty na wspomnianych już produktach spożywczych. Przez kolejne 14 dni pije się już tylko jeden zielony koktajl dziennie i zjada trzy posiłki z owocami i warzywami, które zawierają sirtuiny.  Posiłki powinny mieć miejsce regularnie, z czego ostatni powinien odbywać się najpóźniej o godzinie 19. Aby utrzymać rezultaty tej diety, należy także i w późniejszym czasie zjadać jak najwięcej produktów tzw. sirtfood.

Artykuł stworzony przy współpracy z firmą cateringową: https://lightcatering.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *