Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego

Zapotrzebowanie kaloryczne

 

waga zapotrzebowanie kaloryczneZapotrzebowanie kaloryczne – jeżeli chcesz utrzymać swoją idealną wagę, należy obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne naszego organizmu, kalkulator ten pozwoli Ci oszacować ile kalorii dziennie pochłaniać.

Pierwszym krokiem będzie złapanie kalkulatora w dłoń, następnie oblicz PPM – Podstawową przemianę materii, po tych obliczeniach przejdź do drugiego kroku, obliczenie CZK – Całkowitego zapotrzebowania kalorycznego.

Należy pamiętać, że każdy organizm jest inny i różnie może metabolizować pożywienie, więc traktuj poniższy wynik jako orientacyjny, nie zastąpi on nigdy wizyty u profesjonalnego dietetyka.

Jeżeli naszym celem jest odchudzanie, od CZK należy odjąć około 300 kcal, jeżeli naszym celem jest zwiększenie masy naszego ciała należy dodać około 300 kalorii dziennie. Taka ilość kalorii powinna wystarczyć aby po tygodniu przytyć, bądź schudnąć 1 kilogram, co daje 4 kilogramy na miesiąc !

Podstawowa Przemiana Materii.

Weź kalkulator w dłoń i wylicz 🙂

PPM (kcal) dla kobiet = [655,1 + 9,563 x waga (kg)] + [1,850 x wzrost (cm)] – [4,676 x wiek]

PPM (kcal) dla mężczyzn = [66,5 + 13,75 x waga (kg)] + [5,033 x wzrost (cm)] – [6,755 x wiek]

PRZYKŁAD: Mężczyzna 22 lata, 82 kg, 182cm.

= 1194 + 916 – 149 = 1961 kcal.

Całkowite zapotrzebowanie kaloryczne

Wzór: PPM (wyliczone z góry) * Współczynnik aktywności który zaprezentuje poniżej.

Aktywność mała – 1,37
Średnia aktywność – 1,66
Duża aktywność – 1,96

PRZYKŁAD: Mężczyzna 22 lata, 82 kg, 182cm. – aktywność średnia
= 1961 kcal * 1,66 = 3255,66 kcal.

 

Redaktor Pakernia24: Walczak Sebastian

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *