Jak zwiększyć masę mięśniową bez odkładania tkanki tłuszczowej

masa mięśniowa

Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jaką rolę w czasie budowania masy mięśniowej odgrywają dieta, regeneracja, trening, sterydy i suplementy.

Rola suplementów i diety w budowaniu mięśni

Wiele osób nie ma problemu ze zwiększeniem masy ciała. Wystarczy jedynie zwiększyć swój bilans kaloryczny, czyli jeść więcej. Wskutek tego nasz organizm zacznie magazynować energię, na czym zależy osobom budującym masę mięśniową.

Aby jednak nadmiar energii został spożytkowany właściwie, tzn. wbudował aminokwasy w mięśnie, powiększył je, ale w sposób estetyczny, tworząc umięśnioną, pięknie zbudowaną sylwetkę, należy ćwiczyć oraz regenerować organizm. Tylko w taki sposób można zagwarantować sobie wygląd kulturysty.

Zacznijmy od diety – musi być ona racjonalna, bogata w kilokalorie, wysokiej jakości proteiny, węglowodany i tłuszcze. Prawidłowo odżywiający się sportowiec nie spożywa cukru, nie pije alkoholu i nie sięga po fastfoody. Najlepsze dla sportowca są te produkty, które nie są przetworzone lub są przetworzone w jak najmniejszym stopniu. Tylko takie jedzenie zapewnia nam wysoką zawartość składników mineralnych i witamin. Są one niezbędne, jeżeli chcemy zapewnić swojemu organizmowi prawidłowe funkcjonowanie oraz przyswajanie energii. Właśnie dlatego w przypadku niedoboru witamin lub minerałów należy rozpocząć ich suplementację.

Rolą treningu jest przede wszystkim danie sygnału organizmowi, że powinien rozpocząć wzrost. Wszystko inne zależy tak naprawdę od diety, która wyrównuje straty energetyczne i dostarcza odpowiednią nadwyżkę białka i kilokalorii. W ten sposób organizm jest gotowy do intensywnych ćwiczeń i budowania idealnie zbudowanej i wyrzeźbionej sylwetki.

Aby zbudować masę mięśniową należy spożywać około 1,8-2,3 gramów białka w przeliczeniu na 1 kg masy ciała sportowca. W przypadku osób szczupłych należy celować w górną granicę tego przedziału, natomiast osoby z większą ilością tłuszczu w organizmie w tą niższą. Resztę energii powinny nam dostarczać tłuszcze i węglowodany spożywane z posiłkami.
Swoje zapotrzebowanie kaloryczne możesz obecnie bardzo łatwo obliczyć, wyszukując w wyszukiwarce Google specjalny kalkulator. Pamiętaj jednak, że pokazujący się na nim wynik jest jedynie wartością orientacyjną. Możesz od niej rozpocząć swoją dietę, ale w czasie jej trwania powinieneś obserwować swój organizm i wprowadzać do niej ewentualne poprawki.

Jak rozpoznać, że powinieneś coś zmienić w swojej diecie? Obserwuj swoje ciało, jeśli jego masa nie rośnie, podnieś ilość spożywanych kilokalorii w ciągu dnia. Analogicznie, jeśli zauważasz pozytywną różnicę, pozostań przy obecnej diecie.

Dlaczego sportowcy sięgają po sterydy – sklep online radzi

Sterydy mają dużo różnych właściwości – mogą przyspieszyć efekty treningów, mogą je wspomóc, mogą regenerować organizm po ciężkim wysiłku, mogą zwiększać siłę sportowca, jego wytrzymałość, energię, motywację do ćwiczeń itd. Każdy steryd oddziałuje na nasz organizm w inny sposób i z inną siłą.

Z reguły sportowcy sięgają po niego, aby szybciej dostrzec efekty swoich treningów oraz zyskać lepsze osiągnięcia sportowe lub sylwetkowe po miesiącach intensywnego wysiłku fizycznego, odmawiania sobie ulubionych posiłków i alkoholu.

Niestety w wielu przypadkach sterydy mogą wywołać skutki uboczne, dlatego przed ich przyjęciem sportowcy zwracają się po opinię do lekarza-specjalisty. Po takiej konsultacji, w sposób bezpieczny i racjonalny, mogą osiągnąć naprawdę spektakularne efekty, np. w postaci przyrostu masy mięśniowej świetnej jakości.

Jak dobrać trening by zbudować beztłuszczową tkankę mięśniową

Powtórzmy, że dieta odgrywa największą rolę w budowaniu beztłuszczowej tkanki mięśniowej oraz dodajmy, że równie ważna jest regeneracja po treningu. Niestety obie te rzeczy bez treningu nie przyniosą większych efektów. Dlaczego? Zadaniem treningu jest danie organizmowi impulsu do powiększenia beztłuszczowej tkanki mięśniowej. Impuls ten jest niezwykle ważny, ponieważ człowiek nie potrzebuje na co dzień nadmiernej masy mięśniowej.

Należy więc trenować w taki sposób, aby z każdymi kolejnymi ćwiczeniami osiągać postępy. Możemy np. ćwiczyć ze sztangą, ale z każdym kolejnym treningiem powinniśmy dodawać sobie nawet 1-2 kg. Gwarantujemy, że bodziec w takiej postaci, przy prawidłowej diecie i regeneracji, zmusi twoje mięśnie do rozrostu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *