Budowanie masy mięśniowej w sezonie zimowym

masa zima

Istnieje pewna niepisana zasada, która głosi, że masę buduje się zimą, natomiast redukuje się ją wiosną oraz latem. Skąd taki pomysł? Czy te słowa są uzasadnione? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się sam.

Dlaczego zimą budujemy masę mięśniową?

Zima to okres, kiedy organizm człowieka zużywa zdecydowanie więcej energii niż zazwyczaj. Powodem tego jest konieczność utrzymywania właściwej temperatury ciała. Skutkuje to natomiast zwiększonym apetytem i przyjmowaniem większej ilości kilokalorii.

Zwiększona podaż kalorii to pierwszy krok do budowania masy mięśniowej. Drugim etapem jest oczywiście regularne uprawianie ćwiczeń, ale w tym przypadku zima także działa na korzyść sportowca. Tryb życia każdego człowieka w okresie zimowym ulega unormowaniu się. Poza tym brzydka pogoda za oknem nie sprzyja wyjściom, z planu dnia znikają spontaniczne wycieczki i coraz częściej pojawiają się powtarzające się, rozbudowane treningi. Zimą wiele osób ma także czas, aby usiąść, zaplanować prawidłową dietę oraz samodzielnie przygotować wartościowy posiłek.

Jaki trening i dieta sprzyjają budowaniu masy mięśniowej

Jeżeli chodzi o trening to w czasie zimy warto w dużej mierze oprzeć go na pracy z ciężarami oraz ćwiczeniach wielostawowych. Nie warto jednak ćwiczyć zbyt intensywnie, zaleca się zmniejszyć zarówno ilość serii, jak i powtórzeń. Regularne uprawianie sportu w zmniejszonych ilościach może przynieść lepsze efekty. Wskazane jest również wydłużenie czasu odpoczynku pomiędzy ćwiczeniami i seriami. Złota rada głosi także, że powinno się stosować ciężary nieprzekraczające 90% możliwości sportowca.

Zimą polecany jest zwłaszcza klasyczny trening z ciężarami, składający się z rozgrzewki (trwającej 15 minut) oraz 10 powtórzeń w 3 seriach. Przerwy na odpoczynek w tym przypadku powinny wynosić 1-2 minuty. Jest to odpowiedni czas na regenerację i nabranie siły na kolejne powtórzenia.
Niestety nie istnieje idealny plan treningowy, ale warto mieszać różne techniki i sposoby. Każdy plan powinien być dobrany indywidualnie, nawet jeśli wiązałoby się to z eksperymentowaniem. Najważniejsza jest regularność wykonywania ćwiczeń. Niezależnie od tego co się ćwiczy, jeśli ćwiczy się wystarczająco często na pewno osiągnie się jakiś pozytywny skutek.

Oprócz treningów ważna jest także prawidłowa dieta – czasami nawet ważniejsza od ćwiczeń. Należy pamiętać o dodatnim bilansie kalorycznym, przyjmowaniu suplementów oraz spożywaniu różnych, wartościowych posiłków, zwłaszcza bogatych w białko – odpowiedzialne za budowanie masy mięśniowej.
W przypadku niepewności co do jadłospisu lub brakujących składników odżywczych, które należałoby uzupełnić za pomocą suplementu diety, poleca się kontakt z dietetykiem.

Rola suplementów diety i środków androgennych w budowaniu masy mięśniowej

Budowanie suchej masy mięśniowej nie jest łatwe, gdy trwa okres zimowy, ale jest możliwe przy sporej samodyscyplinie. Polega ona na regularnym uprawianiu sportu, prawidłowo sporządzonej diecie oraz przestrzeganiu niezbędnej regeneracji.

Dodatkowo można wspomóc się suplementami diety oraz środkami androgennymi. Odpowiadają one za prawidłowe funkcjonowanie organizmu, utrzymanie prawidłowego poziomu składników odżywczych w organizmie, a także zwiększają i przyspieszają efekty. Jednym z najchętniej wybieranych suplementów diety, w okresie zimowym, jest odżywka białkowa budująca masę. Jednym z popularniejszych sterydów jest natomiast testosteron, który zwiększa masę mięśniową oraz jest źródłem energii niezbędnej do treningów.

Dlaczego osoby trenujące na siłowni wybierają sterydy?

Powodem, dla którego sterydy cieszą się sporą popularnością, chociaż mogą nieść ze sobą ryzyko wystąpienia skutków niepożądanych, jest to, że są skuteczne. Sportowcy, którzy chcą osiągnąć przyrosty masy mięśniowej, dzięki zażywaniu sterydów mogą przyspieszyć ten proces. Oprócz dzielenia komórek i stymulowania wzrostu masy mięśniowej, sterydy są także źródłem siły i wytrzymałości. Osoby, które pragną ćwiczyć więcej i ciężej mogą to osiągnąć sięgając właśnie po sterydy. Badania pokazują, że osiąganie wymarzonej sylwetki kulturysty bez sięgania po sterydy może być utrudnione, a czasem nawet niemożliwe. Wiele osób woli osiągnąć efekty ćwicząc, ale równie wiele osób woli pójść na skróty i przyspieszyć osiągnięcie celów.
Pomimo tego, że sterydy mają postać najczęściej zastrzyków oraz są w niektórych krajach zakazane, wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *