Czy zimą da się schudnąć?

czy zimą da się schudnąćZastanawiasz się, czy zimą da się schudnąć? Do tego nie jest ci potrzeba specjalna dieta, czy też porady sportowców i trenerów. Zimą musisz zwrócić szczególną uwagę na to co jesz. Dodatkowo konieczna jest aktywność fizyczna. Dieta zimą różni się nieco od tej, którą warto wybierać latem. Zimą pojawiać się może problem z lenistwem i nadmiernym apetytem. Przez to wielu osobom wydaje się, że odchudzanie zimą nie jest możliwe. Kluczowe jest więc wprowadzenie wielu zmian w codziennej diecie. Warto to zrobić, ponieważ odchudzanie zimą da efekty na lato, czyli na czas, kiedy najchętniej odsłaniamy swoje ciało.


(Sprawdź opinie Green Barlej Plus i ceny)

Jeśli nie chcemy przytyć zimą, to konieczne jest pilnowanie swojego talerza, by jedzone dania nie przekraczały zalecanej dawki kalorii. Dodatkowo warto zacząć ćwiczyć, ponieważ zdaniem wielu ekspertów, to właśnie aktywność fizyczna najlepiej sprawdza się, jako sposób na zmniejszenie masy ciała.

Niestety ciało nie zawsze nas słucha. Tkanka tłuszczowa jest sposobem organizmu na izolowanie się od zimna. Tak więc kiedy na zewnątrz zmieniają się temperatury, naturalną reakcją organizmu, jest zwiększanie jej ilości, by móc nas ogrzać. To właśnie dlatego zimą mamy większy apetyt i mamy większe skłonności do sięgania po kaloryczne przekąski. Dodatkowo zimą zdecydowanie mniej się ruszamy. Latem jest idealny czas na bieganie, jazdę na rowerze, czy pływanie, a zimą częściej wybieramy leżenie na kanapie, a tkanka tłuszczowa z łatwością odkłada się na naszym ciele. Jeśli zimą nie chcemy przytyć lub naszym celem jest zmniejszenie masy tłuszczowej ciała do lata, to warto zwrócić szczególną uwagę na to co jemy, a także zdobyć się na poświęcenie więcej czasu na aktywność fizyczną. Zimą można robić wiele rzeczy, które przyczynią się do przyśpieszenia procesu spalania tkanki tłuszczowej. Można ćwiczyć w domu lub udać się na siłownie. Aktywność na zewnątrz również jest wskazana, a przecież jest wiele sportów zimowych, które mogą nam ułatwić odchudzanie.


Zasady diety zimowej

Zimą lepiej nie sięgać po zimne posiłki, ponieważ sprawią one, że temperatura ciała się zmniejszy, a przez to nas apetyt wzrośnie. Warto jednak zjeść sałatkę, ponieważ dzięki temu organizm wykorzysta większe ilości tkanki tłuszczowej do ogrzania ciała. Dzięki temu podczas jedzenia spalisz więcej kalorii. Nie można jednak przesadzać. Sałatka powinna mieć dodatnią temperaturę, ponieważ jedzenie zimnych i chłodnych dań sprawi, że metabolizm zwolni, a my będziemy bardziej głodni. Kiedy pojawi się uczycie głodu, w czasie zimy znacznie częściej sięgamy po kaloryczne przekąski, które przyczyniać się będą do zwiększenia się naszej masy tłuszczowej. Tak więc jeśli szykujesz posiłek, to pamiętaj o tym, by wszystkie produkty miały temperaturę pokojową. Wiele osób na leniwca sięga po płatki z zimnym mlekiem, ale zimą lepiej poświęcić kilka minut na jego pogrążanie, dzięki czemu organizm spożyte kalorie będzie wykorzystywał do wytwarzania niezbędnej do życia energii, a to sprawi, że nie zostaną one przekształcone w dodatkową tkankę tłuszczową.
Warto również pamiętać, by zawsze się ciepło ubierać. Kolejna zasada, która pozwoli nam schudnąć zimą, to zjadanie posiłku tuż przed wyjściem z domu. Dzięki temu spożyte kalorie zostaną w całości wykorzystane do wyprodukowania ciepła. Jeśli jednak nie zjemy posiłku przed wyjściem, to uczucie głodu po powrocie do domu będzie znacznie większe i sprawi, że od razu rzucimy się na kaloryczny i syty posiłek.


Pomiędzy posiłkami warto sięgać po ciepłe napoje. Zimą warto wybierać ciepłą herbatę z miodem i imbirem. Taki napój ogrzeje nasze ciało, dzięki czemu zmniejszy się nasz apetyt. Dodatkowo imbir jest doskonałym spalaczem tłuszczu. Przyczynia się on do zwiększenia ciepłoty ciała, przez co organizm zacznie wydzielać energię, by unormować temperaturę. Podczas tego procesu dochodzi do utleniania się tłuszczów, które są niezbędne do wytworzenia dodatkowej energii. Tak więc spożywanie imbiru przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Jest wiele dietetyków, których zdaniem imbir ma skuteczniejsze działanie niż półgodzinne ćwiczenia.


Jedz dużo witamin

Jeśli komponujesz posiłek, to staraj się wybierać takie produkty, które są bogate w witaminę C. dzięki temu zadbasz o swoje zdrowie i podniesiesz odporność. Możesz sięgać po pietruszkę, cytrynę, kapustę i paprykę. Mają one w sobie duże stężenia witaminy C. Podczas przeziębienia mało się ruszamy, a to może przyczynić się do zwiększenia się naszej masy ciała. Trzeba również pamiętać o tym, by nie zabrakło w organizmie witamin i minerałów, które są odpowiedzialne za regulowanie pracy metabolizmu. Nawet niewielkie niedobory składników odżywczych mogą doprowadzić do niekorzystnych zmian, które przyczynią się do zwiększenia się ilości tkanki tłuszczowej w organizmie.

Więcej ćwicz

Do schudnięcia zimą konieczne jest zwiększenie aktywności fizycznej w codziennym życiu. Robienie przysiadów w domu, czy wykonywanie ćwiczeń każdego wieczoru jest doskonałym sposobem na zmniejszenie masy ciała. Dodatkowo warto udać się na siłownię, a to rozwiązanie jest najlepsze dla osób, które nie mają motywacji do ćwiczeń.

Czy zimą da się schudnąć?
5 (100%) 4 votes

2 komentarze o “Czy zimą da się schudnąć?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *