Trening na bieżni – efektywna poprawa kondycji fizycznej

trening na bieżni

Warunki atmosferyczne nie zawsze sprzyjają aktywności sportowej na świeżym powietrzu. Nie każdy z nas lubi biegać zimą po śliskiej czy oblodzonej nawierzchni, czy latem, gdy na zewnątrz panuje bezwietrzna pogoda i upał.

Bieganie jest jednak niezwykle korzystne dla zdrowia, gdyż wzmacnia mięśnie, buduje sylwetkę, poprawia krążenie krwi i przyśpiesza przemianę materii. Badania wykazują, że już kilkuminutowy trening biegowy sprzyja lepszemu samopoczuciu i poprawie kondycji fizycznej.

Bieganie na bieżni wzmacnia układ sercowo-naczyniowy

Regularne bieganie pozwala zwiększyć ogólną wydolność całego organizmu. Serce jest jednym z mięśni i jego reakcja na regularny wysiłek jest podobna do reakcji pozostałych mięśni. Aby sprostać intensywnym ćwiczeniom fizycznym serce zwiększa swoją objętość. Okazuje się, że w fizjologii zjawisko to nosi nazwę „serca sportowca” lub „serca biegacza”. Bieganie to dyscyplina sportowa, w której przeważa dynamika nad statyką, Zauważono, że u osób regularnie uprawiających ten sport zazwyczaj następuje wzrost grubości ściany oraz powiększenie jamy lewej komory. Ma to ścisły związek z faktem, iż  to właśnie z lewej komory krew trafia do organizmu, m.in. do mięśni, które podczas wysiłku potrzebują więcej krwi niż w czasie spoczynku.

Bieganie zmniejsza tętno spoczynkowe o 25% wzmacniając wydolność serca, gdyż podczas wysiłku fizycznego przepompowuje ono więcej krwi potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Nowoczesny sprzęt sportowy do biegania

Nie tylko amatorzy, ale także profesjonalni sportowcy doceniają zalety bieżni treningowych. Obecnie bieżnie mają nowoczesny design oraz komputerowy system sterowania, który umożliwia wybór odpowiedniego treningu i pomiar parametrów. Wbudowany komputer pozwala tak ustawić parametry bieżni, aby dostosować trening do możliwości i wymagań użytkowników.

W ofercie firmy na stronie specialfitness.pl/15-bieznie znajduje się kilka bieżni odpowiadających potrzebom współczesnego klienta, zapewniając efektywny trening oraz pełne bezpieczeństwo podczas treningu.

Oprócz pełnej funkcjonalności niezwykle cenną cechą bieżni do treningów na siłownię i do klubów fitness jest ich długa żywotność. Do sprzętów najchętniej wykorzystywanych w klubach fitness należą bieżnie magnetyczne oraz elektryczne.

Rodzaje bieżni treningowych

Bieżnie elektryczne wyposażone są w silnik, który stanowi napęd dla taśmy, po której biegamy. Wymagają elektrycznego zasilania i dają możliwość narzucenia tempa biegu. Posiadają także dobry system amortyzacyjny, który ułatwia poruszanie się po bieżni i nie obciąża nadmiernie stawów.

Bieżnie magnetyczne, znane jako mechaniczne, działają w oparciu o napęd mięśni osoby ćwiczącej. Dla początkujących biegaczy może to stanowić pewne utrudnienie, gdyż wraz ze spadkiem tempa użytkownika zmniejszy się także ruch bieżni. Dla dobrze wytrenowanych osób jest to dodatkowy doping do działania. Niektóre modele bieżni magnetycznych, dzięki odpowiednio zintegrowanym dźwigniom, pozwalają uprawiać nornic walking. Podczas takich treningów osoba ćwicząca spala nawet o 40% kalorii więcej niż na zwykłym spacerze. 

Jeden komentarz o “Trening na bieżni – efektywna poprawa kondycji fizycznej

  • 4 maja 2018 godzina 19:00
    Link do komentarza

    Osobiście uwielbiam bieżnie i ciężko jest komuś mi dorównać 😀

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *