Średnio-zaawansowany dzień 15


wstecz

Średnio-zaawansowany | Dzień 15dalej

 


motywacja cytat

„Zacznij wierzyć w siebie, a Twój świat zmieni się na lepsze szybciej niż kiedykolwiek marzyłeś.”

Joe Vitale

 

wskazówki żywieniowe
Uważaj na ”produkty light” – light z angielskiego oznacza lekkie, do produktów tego typu polecamy podchodzić z dużym dystansem, ponieważ produkty light nie zawsze są takie lekkie i pomocne przy odchudzaniu. Mówiąc językiem ekonomicznym jest to zazwyczaj zwykły chwyt marketingowy. Producenci aby obniżyć poziom cukru zastępują go tłuszczem. Dlatego różnica między standardowym produktem a produktem lihght, może być znikoma. Cukier zostaje zastąpiony słodzikiem, fakt produkt jest mniej kaloryczny jednakże zawiera aspartam, który ma bardzo negatywny wpływ na nasz organizm, przedawkowanie może spowodować objawy podobne do zatrucia! Ludzie na diecie często czują się usprawiedliwieni spożywając bardzo duże ilości produktów ”light” ponieważ według nich są one takie niskokaloryczne i lekkie… Jak już wiecie takie myślenie może mieć katastroficzne skutki, nasza walka z tłuszczem może okazać się nieskuteczna.

Trening brzucha na dziś

trening

 

punkt Dziś wolny dzień od treningu brzucha. Brzuch jak każdy mięsień, potrzebuje czas na regenerację, wczoraj wykonaliście trening o średniej intensywności, który wymaga 72-godzinnej przerwy. Tymczasem zalecamy wybrać i wykonać jedno z poniższych ćwiczeń aerobowych. Jeżeli nie chcesz, nie musisz, jednak pamiętaj, że podwyższona aktywność fizyczna to jeden z czynników, który zwiększy twoje rezultaty w drodze do wymarzonego brzucha. Aeroby znacznie przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, dzięki czemu twoje mięśnie brzucha będą bardziej widoczne, jednocześnie poprawisz swoją kondycję. Kolejna porcja ćwiczeń na brzuch, już pojutrze!

 


Zalecane działania na dziś


* W celu zwiększenia rezultatów, zalecane są ćwiczenia aerobowe, do wyboru jedna z poniższych opcji.

Wybierz jedną z aktywności i wykonuj sumiennie, przez minimum 45 min

zestaw1


Wskazówki i porady do treningu cardio


punkt Trening możesz wykonać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to wybór jednej z powyższych aktywności, która dziś najbardziej Ci odpowiada np. bieganie przez 45 minut. Drugi ze sposobów to skonstruowanie bardziej złożonych i mniej monotonnych treningów cardio, które są mieszanką – dwóch, trzech lub nawet czterech, form zalecanych na dziś aktywności. Przykład: 10 minut szybkiego marszu, 15 minut skakanki i na koniec 20 minut biegu.

wypunkt Do najlepszego spalania tłuszczu, zalecany jest trening o umiarkowanej intensywności i długim czasie trwania. Bardzo często popełnianym błędem jest zbyt duża intensywność treningu, która mija się z celem i prowadzi do zniechęcenia.

wypunkt Jak obliczyć idealną intensywność treningu do spalania tkanki tłuszczowej – Najefektywniejsze tętno w którym spalamy tkankę tłuszczową, powinno utrzymywać się na poziomie 60 – 75 % tętna maksymalnego.

Tętno maksymalne możemy obliczyć ze wzoru (220 – nasz wiek) np. tętno maksymalne 30 latka będzie wynosiło: 220-30 = 190 uderzeń/min. Czyli tętno idealne do spalania tłuszczu dla 30 latka to [(220-30) x (60 do 75 %)] = zakres od 114 do 142 uderzeń na min.

Następnie co jakiś czas kontrolujemy nasze tętno podczas ćwiczeń, aby mieściło się w obliczonym zakresie. Do tego potrzebujemy pulsometru, bądź po prostu dwóch palców i zegarka.

wypunkt Metoda dwóch palców i zegarka, czyli jak obliczyć ilość uderzeń serca na minutę – przygotuj stoper w telefonie komórkowym, przyłóż dwa palce do tętnicy szyjnej, która znajduje się w zgłębieniu między krtanią a ścięgnem szyjnym. Kiedy wyczujesz puls, włącz stoper jednocześnie licząc uderzenia serca przez 1 minutę.

Średnio-zaawansowany dzień 15
Oceń wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *