Małpi chwyt metoda treningowa dla zaawansowanych

Małpi chwyt metoda dla wprawnych pakerów

małpi chwyt

Małpi chwyt zobacz obrazek obok, polega na chwytaniu sztangi – drążka w taki sposób, że nasz kciuk nie oplata gryfu, nie tworzy zamkniętego chwytu lecz jest ułożony w szeregu wraz z innymi palcami. W tym artykule postaram się przekazać Ci korzyści oraz zagrożenia o których musisz wiedzieć i zdecydować czy warto stosować taki chwyt, który jest bardzo niebezpieczny.

Małpi chwyt korzyści – tak na prawdę chwyt ten jest stworzony dla osób zaawansowanych na siłowni ze względu na wielką uwagę którą trzeba skupić podczas wykonywania serii aby nie zrobić sobie krzywdy. Prawidłowo wykonany małpi chwyt może ułatwić nam wykonywanie ćwiczenia, dzięki niemu mamy lepsze czucie wykonywanej partii mięśniowej, osobiście go testowałem i stosuje go przy wyciskaniu sztangi leżąc, francuskim wyciskaniu sztangi łamanej i czasami na drążku. Dzięki temu chwytowi możemy uzyskać bardziej naturalne ułożenie łokci podczas wykonywania wyciskania sztangi leżąc czy też francuza na triceps.

Zagrożenia małpiego chwytu – chwila nie uwagi może skończyć się tragicznie, zwłaszcza przy wykonywaniu ćwiczeń z wielkimi obciążeniami. Głównym zagrożeniem jest ześlizgnięcie się sztangi, wypadnięcie jej z tego otwartego chwytu i zgniecenie naszego ciała przez spadający ciężar. Kontuzja może skończyć się stałym kalectwem, w skrajnych przypadkach nawet śmiercią. Wykonując tą metodę treningową robisz to na własną odpowiedzialność. Jeżeli jesteś początkującym na siłowni, zdecydowanie odpuść sobie małpi chwyt, stosuj chwyt zamknięty i naucz się prawidłowej techniki, po paru latach wróć do tego artykułu.

 

Filmik ukazujący wypadek przy małpim chwycie

Redaktor Pakernia24: Walczak Sebastian

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *