Kreatyna jabłczan najważniejsze informacje i dawkowanie

KREATYNA – jabłczan, gdy monohydrat już się znudzi !

kreatyna jabłczan

KREATYNA, czyli królowa suplementów cz. 2

Zgodnie z zapowiedzią – czwartek dniem kreatyny na portalu pakernia24.pl 🙂 Dziś czas na drugą formę tego powszechnie stosowanego suplementu – jabłczan kreatyny.

Czym jest?

Jabłczan kreatyny to połączenie jednej cząsteczki kreatyny z dwoma lub trzema cząsteczkami kwasu jabłkowego w jedną molekułę. Ta forma kreatyny charakteryzuje się lepszą rozpuszczalnością w wodzie niż monohydrat, ma także większą stabilność chemiczną. Jabłczan biorąc udział w przemianach energetycznym w ustroju pomaga w uzupełnieniu działania samej kreatyny.

Co daje?

Pomimo mniejszych przyrostów beztłuszczowej masy ciała niż inne kreatyny jabłczan pomaga zdobyć kilogramy, które wizualnie są lepszej jakości. Może to być związane z funkcją zwiększania/zmniejszania uwodnienia komórek oraz zatrzymywania wody w przestrzeniach międzykomórkowych. Dobrze stosowany jabłczan pomaga w dużym stopniu rozwinąć siłę i wytrzymałość, wspomaga również przyrost beztłuszczowej masy ciała oraz przyspiesza regeneracje po wysiłkową. Jak wiecie z poprzedniej części za transport kreatyny do komórek mięśniowych odpowiada insulina, więc podobnie jak w przypadku monohydratu ważnym jest przyjmowanie jabłczanu wraz z produktami zwiększającymi odpowiedź insulinową.

Formy monohydratu

Jabłczan kreatyny jest dostępny w formie kapsułek, można go również zakupić w proszku, w postaci mono preparatów i stacków keratynowych.

Dawkowanie

– 5 – 10 g na dobę,
– 1-3 porcje w ciągu dnia.
– Długość cyklu : 4-12 tygodni

Już za tydzień kolejna część o kreatynie ! Zapraszamy do czytania naszych artykułów 🙂

 

Redaktor Pakernia24.pl Tomasz Woliński

Kreatyna jabłczan najważniejsze informacje i dawkowanie
5 (100%) 4 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *