blank        Jajka fakty i mity blank
        Gdzie jesteś:    Pakernia24 | Dieta | Jajka

Ale jaja ! Fakty i mity na temat kurzych jaj

jajko

1. Sprawa cholesterolu

„Mądrzy ludzie” dokonali podziału tłuszczów na te które są zdrowe i te, które już zdrowe nie są. Ludzie łyknęli to jak ryba przynętę, bo przecież „zdrowe” to dobre. Jednakże prawidłowy podział tłuszczy to podzielenie ich na grupę nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych. Człowiek powinien spożywać każde z nich w jednakowych proporcjach, czyli 1:1:1. Zmierzając do tematu. Ogólnie przyjęło się, że limit tygodniowy w spożywaniu jajek to góra 3 żółtka. Czemu ? Bo jaja są bogate w cholesterol. No tak, tylko wracając do wcześniej założonych proporcji, jeśli dobrze zbilansujemy nasze tłuszcze, nie musimy wyznaczać sobie określonych ilości żółtek, a i nie wpłynie to negatywnie na nasze zdrowie. Poza tym dzisiejsze badania wykazują że u ponad 2/3 ludzkości spożywanie jajek, nie ma wpływu na poziom cholesterolu.

2. Skład jajek

Jajka ich zdecydowana większość to woda, stanowi ona 3/4 zawartości jajka (ok. 75 %). Ponadto jajko zawiera 12 % białka, 10 % tłuszczu i węglowodany w postaci cukrów prostych.

3. Czy od jajek można przytyć ?

Takie pytania są bardzo częste. Właściwie to od wszystkiego możemy przytyć. Kiedy tyjemy ? Kiedy przekraczamy dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Więc musielibyśmy zjeść niesamowicie dużo jajek by bezpośrednio one spowodowały nasz proces tycia. Fakt, że jajko jest kaloryczne przez zawartość tłuszczy w jego składzie. I w powiązaniu z białkiem tworzy w organizmie uczucie sytości (stosunek 6:5). Głównie przez to jajko jest uważane za tuczące, gdyż po prostu utrzymuje sytość dłużej niż inne produkty o tej samej wartości energetycznej

4. Na Rockiego, czy jednak gotować?

Zdecydowanie gotowane :) Główny argument ? Jajka surowe mogą zawierać bakterie salmonelli. A jak mówi teoria praktykowana już przez nasze babcie, bakterie giną we wrzącej wodzie. Dodatkowym atutem ugotowanego jajka jest to, że składniki odżywcze znajdujące się w nim są lepiej wchłaniane niż w przypadku surowego

5. Wewnątrz czy zewnątrz, czyli żółtko czy białko ?

W pewnym państwie, znanym z kreowania nowych trendów wymyślono kiedyś, by ograniczyć spożycie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, należy z jajek wybierać wyłącznie białko. Cóż, pomimo że żółtka faktycznie zawierają te tłuszcze to są one bogate w witaminy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i nie należy z nich rezygnować. Ponadto żółtka bogate są w leucynę, która jest pomocna przy budowaniu mięśni oraz cholina, która z kolei wspomaga nasz układ nerwowy i błony komórkowe.

Redaktor Pakernia24: Woliński Tomasz

blank Zobacz także: blank
arnold schwarzenegger   fitness   siłownia

memy   mordka, Pekińczyk   muzyka motywacyjna
blank Atlas Ćwiczeń Pakernia blank
mięśnie człowieka
blank Odchudzanie z fitnesswell blank
fitnesswell
blank   blank
blank Logowanie blank
logowanie Nazwa Użytkownika

logowanie Hasło

Zapamiętaj mnie



bulet Rejestracja
bulet Zapomniane hasło?




blank Najnowsze artykuły blank
blank Ankieta Pakernia blank
Jaki rodzaj kulturystyki lubisz?

Kulturystyka klasyczna

Kulturystyka naturalna

Kulturystyka ekstremalna

Męska sylwetka

Musisz się zarejestrować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
blank Nasi partnerzy blank
Kulturystyka
ilovebodybuilding.pl
fitness-inspiracje.pl
blank blank
Mapa Strony                                               Polityka Prywatności                                         Kontakt  

Wszelkie Prawa Zastrzeżone - Kulturystyka, Siłownia i Fitness - Pakernia24.pl