Dlaczego warto używać wałków terapeutycznych?

wałki terapeutyczne fitnessWałki terapeutyczne są też nazywane rollerami lub rolkami do ćwiczeń. Mogą być wykorzystywane w ramach rozgrzewki przed treningiem lub w trakcie rozciągania. Pozwalają na rozbicie zgrubień mięśniowych oraz zmniejszenie zakwasów.

 

Roller do masażu a mięśnie

Roller do masażu pozwala zmniejszyć napięcie mięśniowe i wszelkie dolegliwości, które pojawiają się po treningu. Mniejsze zakwasy, a także zmniejszenie ryzyka kontuzji, to kolejne zalety, które oferują te przyrządy do ćwiczeń. Wałek terapeutyczny może być stosowany do masowania wszelkich zgrubień powstałych w tkance mięśniowej. Jest też przydatny w przypadku konieczności rozluźnienia powięzi, czyli błony, która otacza mięśnie, ścięgna i więzadła w układzie ruchu. Dzięki zastosowaniu rolki do ćwiczeń, powięź nie ulegnie przesuszeniu na skutek intensywnych treningów. Dodatkowo ten przyrząd jest stosowany w leczeniu urazów w obrębie aparatu ruchowego.

Wałek poprawi wygląd skóry

Dzięki używaniu wałka terapeutycznego, krążenie krwi przyspiesza. Lepsze ukrwienie i szybszy przepływ limfy pozwalają na skuteczniejsze usuwanie z organizmu szkodliwych metabolitów. Sprawia to, że skóra ma ładniejszy wygląd. Rollery falowane, zwane też karbowanymi, pozwalają pozbyć się cellulitu, czyli skórki pomarańczowej. Ten defekt najczęściej pojawia się u pań.

Stabilizacja i rozciąganie a rolka do masażu

Rolka do masażu wspomaga stabilizację ciała oraz stretching. Użycie wałka urozmaica ćwiczenia mające rozciągnąć mięśnie. To bardzo istotne, ponieważ wiele osób zaniedbuje tę część treningu ze względu na to, że należy pozostawać w pozycjach przez pewien czas. Roller pozwala też zwiększyć zakres ruchu, co jest przydatne nie tylko w sporcie, ale także w codziennym funkcjonowaniu. Pozwala to także na zachowanie pełnej sprawności przez długie lata.

Roller – do jakich ćwiczeń się przyda?

Roller do masażu może być używany w ramach rozgrzewki bądź w ramach rozluźnienia mięśni w dniu wolnym od treningu. Wałki są wykorzystywane w trakcie różnych zajęć sportowych. Należą do nich m.in.:

  • pilates,
  • joga,
  • rehabilitacja.

Jaki wałek wybrać?

Aby wybrać odpowiedni rodzaj rolki do ćwiczeń, należy zastanowić się, do czego chce się go wykorzystać. Wałek do masażu powinien być gładki. Sprzęt z różnego rodzaju wypustkami ma za zadanie głębiej wejść w poszczególne mięśnie. Użycie takiego rollera do masażu okolic kręgosłupa może nasilić dolegliwości w jego obrębie lub naruszyć jego strukturę. Ci, którzy chcą się rolować i dopiero zaczynają korzystać z wałków, powinni wybierać miękkie rolki. Im twardszy jest roller, tym skuteczniej można nim rozluźnić wszelkie zgrubienia na mięśniach.

Zobacz także: Rodzaje łóżek rehabilitacyjnych

Jeden komentarz o “Dlaczego warto używać wałków terapeutycznych?

  • 26 stycznia 2018 godzina 08:49
    Link do komentarza

    Dobry artykuł. Krótko i na temat. Z jednym małym wyjątkiem: czy aby na pewno podczas treningu powięź ulega „przesuszeniu” tak jak napisano? Na pewno nie. Ale tak jak napisano: wałek to doskonałe narzędzie uzupełniające trening i rehabilitację. Pozdrawiam.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *